FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Czy potrzebuję korzystać z usług biura rachunkowego?

Na to pytanie można odpowiedzieć w prosty sposób: to zależy na czym tak na prawdę chcemy się skupić. Czy na prowadzeniu własnej działalności, generowaniu jak najlepszej sprzedaży i zysków, czy na walce z dokumentami, rachunkami, wizytach w urzędach i śledzeniu przepisów? Można i tak, ale nie na długo. Poprzez zajmowanie się jednym i drugim odwlekamy w czasie swój sukces w biznesie lub, w gorszym scenariuszu, nie osiągamy go wcale...

Najlepszym rozwiązaniem, zarówno dla tych początkujących przedsiębiorców, jak i tych z wieloletnim bagażem doświadczeń jest powierzyć prowadzenie ewidencji księgowej i podatkowej wyspecjalizowanej do tego firmie. Zagwarantować sobie własny dział księgowości, który zajmie się wszystkimi formalnościami związanymi z rachunkowością firmy.

Oto 5 głównych powodów, dla których warto zagwarantować sobie współpracę z Saving Tax:

    • obsługa przez wykwalifikowanych pracowników księgowości, specjalistów zajmujących się podatkami i ubezpieczeniami,
    • bezpieczeństwo - Saving Tax posiada polisę ubezpieczeniową na wypadek zaistnienia błędów czy pomyłek,
    • oszczędność, gdyż nie zatrudniasz na etat księgowego,
    • ciągłość obsługi - pracujemy nad Twoją firmą cały czas,
    • elastyczność - Saving Tax jest w stanie dostosować się do wzrastającej ilości pracy, jak również do jej zminimalizowania, co często ma odzwierciedlenie w cenie usługi.
Czy Saving Tax świadczy inne usługi niż księgowe?

Naszą główną specjalizacją są usługi księgowe i kadrowo-płacowe. Jednakże wychodząc na przeciw oczekiwaniom naszych Klientów wykraczamy poza zakres działalności typowego biura rachunkowego i zapewniamy Państwu kompleksową opiekę począwszy od stworzenia biznesplanu nowopowstającej działalności, jej rejestrację jak i wsparcie w trakcie prowadzenia działalności. Ponadto doradzamy w zakresie optymalizacji podatkowej oraz dla naszych Klientów świadczymy usługę wirtualnego biura. Całą ofertę naszych usług znajdziesz w dziale Usługi.

Jak przekazywać dokumenty do biura i jak często?

Dokumenty można przekazać w różny sposób, a mianowicie:

  • osobiście dowieźć, bądź przynieść do siedziby firmy w Łodzi, bądź oddziału w Warszawie.
  • przesłać za pośrednictwem kuriera lub poczty (kurier raz w miesiącu bezpłatnie, na koszt Saving Tax);
  • odbiór dokumentów przez Saving Tax w siedzibie Klienta;
  • wysyłka dokumentów drogą mailową (w przypadku małej ilości dokumentów dopuszczamy taką możliwość, jednakże zastrzegamy sobie prawo egzekwowania oryginałów przy następnym przekazaniu dokumentów).
Jak wyceniane są usługi księgowe i czy ma to związek z ilością dokumentów?

Na cenę za usługi rachunkowe składa się wiele czynników, a mianowicie rodzaj ewidencji, liczba dokumentów, a także indywidualne potrzeby Klienta. Posiadamy cennik za usługi księgowe, niemniej nie uwzględnia on indywidualnych zapotrzebowań Klienta, dotyczy on bowiem jedynie usług prowadzenia ksiąg rachunkowych. Jeżeli chciałbyś poznać cenę usług dodatkowych, jak np. windykacja należności prosimy o kontakt, wówczas sporządzimy dla Ciebie indywidualną ofertę.

Czy będę miał wyznaczoną osobę do kontaktu?

Nasz Klient w sprawach swojej firmy ma przydzielonego opiekuna, wykwalifikowaną księgową, która zajmuje się wszystkimi sprawami związanymi z wykonywaniem dla niego usług. W momencie absencji opiekuna (urlop, choroba), zawsze w biurze jest osoba zastępująca księgową, która zna specyfikę działalności Klienta oraz wszelką dokumentację z nią związaną.

Czy możemy rozpocząć współpracę w trakcie roku?

Oczywiście, że tak! Bez względu na to, w jaki sposób były dotychczas księgowane Państwa dokumenty (komputerowo czy ręcznie), jesteśmy w stanie sprawnie i bezproblemowo przenieść dane do naszego oprogramowania. W razie konieczności, będziemy współpracować z poprzednim biurem rachunkowym do ostatecznego zakończenia ksiąg rachunkowych na koniec miesiąca lub roku.

Czy będę musiał odwiedzać urzędy?

Wraz z podjęciem z nami współpracy Klient podpisuje stosowne pełnomocnictwo upoważniające nas do reprezentowania go przed Urzędem Skarbowym i ZUS, dzięki czemu kontakty z ww. zredukowane są do koniecznego minimum. Jakiekolwiek wezwania otrzymane z urzędu, związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, należy przesłać do nas mailem lub osobiście dostarczyć, a my zajmiemy się resztą.

Czy za popełnione błędy i pomyłki odpowiada biuro?

W razie pojawienia się ewentualnych błędów z tytułu wykonywanej umowy odpowiedzialność ponosi biuro rachunkowe. Posiadamy adekwatną do tych sytuacji polisę ubezpieczeniową OC przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Zakres i przedmiot ubezpieczenia określa rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (Dz. U. z 2008 r. nr 234 poz. 1576). Posiadamy polisy w towarzystwie ubezpieczeniowym PZU SA:

  • obowiązkowe ubezpieczenie OC zawodowej podmiotu uprawnionego do wykonywania działalności usługowej w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych -Klauzula 51 do kwoty 10.000 EUR;
  • ubezpieczenie OC zawodowe podmiotu uprawnionego do wykonywania działalności usługowej w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych w zakresie nie objętym obowiązkowym ubezpieczeniem - Klauzula nr 40 do kwoty 50.000 PLN.
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania określonych czynności doradztwa podatkowego - Klauzula nr 78 do kwoty 30.000 PLN
Czy w razie konieczności otrzymam skan dokumentów?

Zdarza się, iż Klienci potrzebują kilku dokumentów np. faktur, ponieważ nie spodziewali się, iż zaistnieje potrzeba posiadania kopii u siebie. Wystarczy do nas zadzwonić, zeskanujemy potrzebne dokumenty i wyślemy mailem.

Czy dokumenty powinny być uporządkowane?

Najchętniej chcielibyśmy, aby Klient w miarę możliwości układał dokumenty chronologicznie. O ile w przypadku ilości dokumentów do 20 sztuk nie stanowi do dla nas problemu, tak w większej ilości samo ich układanie zajmuje sporo czasu. Prosimy Klientów o wyrozumiałość w tej kwestii.

Czy w ramach podpisanej umowy będę mógł skorzystać z porad bezpłatnie?

Dla każdego Klienta mamy czas i jeśli będzie on miał pytania, prośby o porady to chętnie ich udzielimy bezplatnie, po to przecież jesteśmy.

Czy w przypadku kontroli z US i ZUS biuro pomaga?

Oczywiście, że tak. Nie wyobrażamy sobie zostawić naszego Klienta z tym tematem sam na sam. Kontrole z Urzędów Skarbowych, ZUS czy PIP zawsze wprowadzają element stresu, tak więc staramy się przejąć ciężar obsługi urzędników. Służymy wtedy naszą wiedzą na temat specyfiki działalności Klienta, dokumentacji oraz jesteśmy w stanie odpowiadać na zadawane przez urzędników pytania, aby całość kontroli przebiegła szybko i sprawnie.