Co zrobić jeśli nie otrzymamy PIT-11 lub PIT-8C od pracodawcy?

01 Mar 2013

Wczoraj minął termin dostarczenia przez pracodawcę PIT-11 lub PIT-8C, jednak z praktyki wiadomo, że może on dotrzeć do nas w późniejszym terminie z uwagi na przesłanie go pocztą. Informacja ta jednak musi być wysłana przez pracodawcę do końca lutego, jeżeli 1 marca jej nie otrzymamy, warto skontaktować się z pracodawcą czy PIT-11 lub PIT-8C został obliczony i wystawiony oraz terminowo wysłany.
Nie otrzymanie od pracodawcy informacji PIT-11/PIT-8C niestety nie zwalnia nas z rozliczenia się z fiskusem. Jeśli nie jesteśmy w stanie samemu obliczyć kwot przychodów do zeznania rocznego, należy powiadomić Urząd Skarbowy, że nie otrzymaliśmy PIT-11 od pracodawcy w formie donosu. Jednakowoż trzeba dołożyć wszelkich starań do ustalenia prawidłowej wartości zobowiązania podatkowego, bowiem odpowiadamy za nie całym swoim majątkiem.
To, że nie otrzymaliśmy informacji PIT-11 od pracodawcy nie oznacza, iż Urząd Skarbowy takowej nie posiada, bowiem możliwe, że pracodawca zapomniał do nas wysłać PIT-11, ale wysłał do Urzędu, mógł też w ciągu roku opłacać za nas zaliczki na podatek i zapomnieć wystawić PIT-11; mógł wysłać do Urzędu PIT-4R, w którym wskazał nas jako pracownika; mógł wysłać PIT-11, ale z przyczyn od niego niezależnych informacja do nas nie dotarła.

Reasumując tak czy siak musimy się rozliczyć z fiskusem, bez względu na okoliczności a pamiętajmy, że mamy czas do 30 kwietnia 

Share